Революцията на Дума

Революцията на Дума

0 424

Мирослава Дума, или просто Мира, както е по-известна за над 1 милион свои последователи в Instagram, знае едно-две неща за модата и социалните мрежи. „Интернет е бъдещето – споделя модната редакторка и създател на сайта Buro 24/7. – Само вижте как неща като Facebook и Instragram промениха живота ни. Да се събудиш една сутрин със страхотна идея, да влезеш с нея в Instagram и да я продадеш за милиард долара…”

Да, Мира знае как се прави бизнес, но още по-добре знае как да продава себе си. Дъщеря на руски сенатор и съпруга на милионер (факти, които със сигурност не са за пренебрегване), Дума влезе в обективите на фотографите с безпогрешния си моден усет, щипка нестандартност и неизменно присъствие на първия ред на всички Седмици на модата. В родната Русия красавицата се е изявявала и като фешън редактор и автор в редица известни списания като Harper’s Bazzar, OK! и Glamour. Но истински хит в модната индустрия прави с модния си блог Buro 24/7, който отдавна вече не е просто блог, а институция, диктуваща модните правила – точно, както това правят големите списания в бранша.

А чаровното миньонче Дума се превърна в истински посланик на Русия във фешън индустрията.
„Много съм щастлива, защото светът на беше чувал за Русия в светлината на модата. Да, всички знаят за балета, но не и за модата.”

Съчетаването на скъпи дизайнерски дрехи със стрийт марки, аксесоари, които крещят „Погледни ме”, и ярки цветове, печелят първенство на Мира в тази надпревара. Но тя е категорична, че всичко трябва да се поставя в контекста на историята на Русия.

„След революцията от 1917 г. за почти 80 години в страната ми е имало стагнация. Всички е трябвало да изглеждат еднакво. Ако се появи жена, която е красива или по-екстравагантна, тя е можела да отиде в затвора или да бъде обвинена в лудост и западно влияние. Руският подход в момента е „колкото повече, толкова повече” и той е именно реакция на онова време”, разказва 30-годишната красавица.

Всички са категорични, че Мирослава Дума има уникален личен стил, но това, което я превръща в революционна, е фактът, че има и изключително влияние в социалните мрежи и интернет. Тя се превръща в истински моден диктатор с влияние върху това какво купуват и какво носят младите жени навсякъде по света. Неслучайно големите дизайнери я канят на ревютата си и я ухажват с вниманието си.

Младата рускиня използва личното си влияние и имиджа, който е изградила, за да даде тласък на собствения си бизнес проект, който създава през 2011 г.
„Това, че жените се интересуват от мода, не означава, че не се вълнуват от архитектура, кино, лайфстайл или красота”, споделя Дума и включва всички тези теми, както и 40 автора, които да пишат по тях 24 часа в денонощието 7 дни в седмицата. „Ако някой, който работи в сферата на бизнеса и финансите, има нужда от информация, той включва CNN или Bloomberg и получава информация 24/7. Същото исках да предложа и с Buro”, споделя бизнес плана си тя. Със сигурност начинанието й е успешно, защото 4 години след началото тя вече има версии на няколко езика и покорява онлайн пространството в различни краища на света.

И така, малката руска кукла, която знае как да се облича и как да привлича вниманието на най-големите в света на модата, се превърна в истинска диктаторка на стила в онлайн пространството. А за нея това е само началото.

Виж още:
Най-малката модна диктаторка

Коментари

коментара